Mittwoch, 5. September 2012

Flowerpower



Today is already my third workingday after the holidays and in fact (can’t believe it) I’m sitting behind my desk in my office as usual, updating my boss’s calendar, organizing meetings, looking after my new colleague, discussing the new “Dirndl-Dress-Fashion-Style” for the Oktoberfest with my next-door-colleague and looking forward to the weekend. It’s at last Wednesday today.


Der dritte Arbeitstag nach den Ferien und ich sitze tatsächlich wieder in meinem Büro vor meinem Schreibtisch, bringe den Kalender von meinem Boss auf Vordermann, kümmere mich um neue Kollegen, erörtere mit der Kollegin von nebenan das Thema "Neueste Dirndl-Mode für’s Oktoberfest" und freue mich jetzt schon auf’s Wochende. Immerhin ist heute schon Mittwoch. 





Beside of that I can’t say “good-bye” to the summer now. So I satisfied my yearning for the colors of summer during the last days with the support of my paintbox.
At first I only doodled and scribbled around and thought of the calming properties of a Mandala, but unintentionally the Mandala altered into little flowers. I then did a manual copy-cut-and-paste-job until the flower-arrangement became a suitable shape, copied it again and filled it with the colors of my summer-yearning. 



Und so ganz will ich mich vom Sommer auch noch nicht verabschieden. Meine Sehnsucht nach den Farben des Sommers habe ich folglich in den vergangenen Tagen mit Hilfe des Farbkastens gestillt.
Zuerst habe ich nur ein bißchen rum gekritzelt und dachte dabei an die beruhigende Wirkung von Mandalas. Ganz unabsichtlich hat sich das das Mandala jedoch zu mehreren kleinen Blumen entwickelt. Dann habe ich die Blümschen kopiert, ausgeschnippelt und neu zusammen gesetzt und zwar so lange, bis das Arrangement eine gewisse Form bekam, mit der ich etwas anfangen konnte. Das Ganze habe ich dann noch einmal kopiert und mich mit meinen Wasserfarben und Sommersehnsüchten entsprechend darauf ausgetobt.

 

Have a nice day! See you soon!


Einen schönen Tag und bis bald!

Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. I love that yo did the manual cut and paste... I find it much easier than doing it digitally... and the colours are wonderful to my southern hemisphere eyes... we are just getting the start of spring so I am looking for colours like this...
    Thanks for doing the button..you have made my day and I am sure I will have a great day in the studio now!!!!
    T xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Many, many thanks for your lovely comment. You are so lucky starting into springtime now!!! Have a nice day in your studio with the view on the new colors growing outside now in your place!

      Löschen
  2. Gorgeous designs and beautiful colours Stefanie :)

    AntwortenLöschen
  3. Das ist wunderschön duftig und sommerlich leicht, gefällt mir sehr gut.
    LG Anja

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ganz lieben Dank auch für Deinen Kommentar! Seit ich wieder arbeite brauche ich leider auch wieder ein bißchen länger für die regelmäßige Blogpflege. Ich hoffe, Du siehst mir das nach. LG Stefanie

      Löschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...