Freitag, 28. Dezember 2012

Old treasures


I'm currently "celebrating" my free time visiting my friends I didn't see for a long time. 
Yesterday evening after returning from the pizzeria where we spent a nice evening, my friend asked me to come upstairs with her and have a look how she has decorated the new playroom for her little son.
I was so surprised and of course totally happy to find a picture I have painted six years ago for her on the wall of her new decorated playroom.
I had long forgotten this old treasury and so I took some photos because the people I painted at this time on this little picture are celebrating the joy of winter and I thought this might be perfect for APR's theme of "celebrating" this week
And because I have also just found the "Paint-Party-Friday-Event"  I will also link this post to Eva's and Kristin's "Happy-New-Year-Party".
Many thanks for hosting this party and a happy new year to you as well!
 
Unfortunately it has not been possible to take clear and sharp pictures yesterday night because I had only my mobile phone with me and due to the dim light a professional photosession was not possible at all.




Ich "feiere" grade meine wunderschöne Freizeit, indem ich alle meine Freunde besuche, die ich schon eine ganze Zeit lang nicht mehr gesehen habe.
Gestern Abend, nachdem wir also mit unseren Freunden aus der Pizzeria zurück kehrten, in der wir einen sehr schönen und vor allem einen sehr leckeren Abend, verbracht hatten, fragte meine Freundin mich dann, ob ich noch Lust hätte, kurz mit nach oben zu kommen und mir das Spielzimmer ihres kleines Sohnes anzusehen, das sie vor kurzem neu dekoriert hat.
 Oh wie groß war die Überraschung und wie hocherfreut war ich da, als ich hier auf einmal ein altes Bild von mir, das ich vor sechs Jahren mal für sie gemalt habe, nun an der Wand des Spielzimmers hängen sah.
Du liebe Güte, ich hatte diesen "alten Schatz" ja schon total vergessen.
Folglich mußte ich natürlich unbedingt gleich ein paar Fotos machen, denn diese kleinen Leute, die ich damals so fröhlich in den Schnee gemalt habe, zelebrieren auf dem Bild ja grade nach Herzenslust die Freuden des Winters und ich dachte das ist doch echt perfekt für das APR Thema "Celebrating" von dieser Woche.
Und weil ich grade dieses tolle "Paint-Party-Friday-Event"  gefunden habe, verlinke ich meinen Eintrag hier nun auch zu Eva's and Kristin's "Happy-New-Year-Party".
Vielen Dank für die tolle Organisation dieser "Kreativen-Online-Party" und einen guten Rutsch ins neue Jahr!
Leider war es aber nicht möglich, gestern nacht noch gestochen scharfe Bilder zu bekommen, da ich nur mein Handy dabei hatte und bei dem schummrigen Licht eine professionelle Fotosession beim besten Willen nicht zu machen war.
 

And now I will continue celebrating my free time :) 
Who knows what I will find next?

Jetzt werde ich meine Freizeitfreuden fortsetzen :) 
Wer weiß, was da noch alles zum Vorschein kommt?

Bis bald - See you soon

Stefanie

~*~

Kommentare:

  1. How sweet to find your painting appreciated and in a new spot. I think the pictures turned out great. :)

    AntwortenLöschen
  2. What a wonderful surprise to be reacquainted with your previous art work.
    The paintings are beautiful and look a perfect celebration of winter.
    We're on holiday in the midst of a Canadian winter and this painting just reflects that perfectly.
    Thanks for sharing ;-)
    Happy New Year to you, your family and friends.

    AntwortenLöschen
  3. Visiting from the APR - What WONDERFUL pictures! Such joy in every character! Happy New Year :0) Mo

    AntwortenLöschen
  4. your paintings are just lovely, I think the people are so whimsical and fun. Thanks so much for participating in this first APR of 2013, see you next week.

    AntwortenLöschen
  5. Fantastic pictures - such bright colours. Found you via "Just Add Water Silly" blog hop

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...