Donnerstag, 10. Januar 2013

Resolution Number One

 Die Zeit, sie eilt im Sauseschritt und wir alle eilen mit.
(Irgendjemand hat mir den Spruch von Wilhelm Busch vor undenklichen Zeiten ins Poesiealbum geschrieben und grade ist er mir wieder eingefallen).
Diese letzten Tage, ach was sage ich, diese ersten Tage des neuen Jahres sind mehr oder weniger in einem Affenzahn an mir vorbei gerast.
Das ganz normale Leben hat wieder angefangen, ebenso wie die liebe Arbeit, das Schlange stehen an der Supermarktkasse und die allmorgendliche Frage, was ich denn bitte heute anziehen soll. Auf den To Do Listen drängeln sich schon wieder die To Do's recht eng beschrieben aneinander und tatsächlich habe ich auch damit angefangen, meine guten Vorsätze in die Tat umzusetzen.
Es geht hier um die erste leere Leinwand (115cm x 75cm), die ich ja schon lange mal bemalen wollte.

 Im Hinblick auf meine anderen unfertigen Bilder bin ich mir allerdings wirklich nicht sicher, ob das die richtige Entscheidung war ... denn fertig ist das Bild noch nicht.
Aber es passt prima zu Jen's Thema "Resolutions" von APR.

Time is running like crazy - and we keep running too ...
(Years ago somebody wrote this quote from Wilhelm Busch in my poetry album and right now it came back to my mind).
These last days, ... what am I saying, ... these first days of the new year passed by in a breakneck speed.
Not only normal life started again but also my beloved office hours, the waiting in the the supermarket queue and the same question every morning what to dress up today.
The To Do's on my to-do-lists are again closely written and countless and indeed I started with one of my new year resolutions.
I am talking about the canvas I collected, especially about the one 115cm x 75cm I wanted to paint on.
But in view of my other unfinished pictures I am currently not sure if this was a good decision, because up to now I didn't finish this canvas.
However it is perfect for Jen's "Resolutions" theme on APR.






A happy weekend to all of you!

Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. Nice job Stephanie, you got it finished! very nice. Have a good week.

    AntwortenLöschen
  2. I also have a stack of old paint and canvas hidden around the house. But now I´m stuck on watercolour so I don´t think I´ll ever use it.
    Wish you a happy weekend too Stephanie!

    AntwortenLöschen
  3. wow! this is beautiful! happy 2013 :)

    AntwortenLöschen
  4. This is lovely, I also have a habit of not finishing paintings. Blessings for the new year.

    AntwortenLöschen
  5. Was ein wunderschönes Gemälde!! So heimeling und wunderbar stark in den Farben! Ich bin absolut begeistert!! Glaub ich kauf mir auch mal einen grossen Canvas ;) Liebe Grüsse von Conny...PS nicht hetzen lassen ;)

    AntwortenLöschen
  6. such a terrific painting,thanks for participating this week. your and my clock seem to be the same, where IS the time going??

    AntwortenLöschen
  7. Great painting. I'm happy you showed us that process of making it and that you showed it to us at APR.

    Darla

    AntwortenLöschen
  8. I didn't make APR this week due to travelling half way around the planet but I'm enjoying visiting and seeing your work.
    Stunning painting and love how you show the whole process.

    Thanks for sharing :D

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...