Donnerstag, 19. September 2013

Die letzten Sommerfarben



No one knows what he can do till he tries. 
 
Publilius Syrus





I have choosen this quote above because of the motivation within these simple words. When I was a child, it was so difficult for me to get along with my knitting work in school. It left me desperate, I was convinced not to be able to ever learn this ability and I made a promise to myself to never again take a knitting needle in hand.  As you can see, although I made this promise, some years later I tried it again and suddenly, it worked. And it worked very well. So well that it became one of my favourite pastime (apart from painting of course and crocheting and crafting and hiking and cycling and writing novels and so on). And in case of despair I even would recommend knitting as a very effective cure.



Als ich neulich zufällig diesen Spruch fand, dem ich den heutigen Tag widme, habe ich ihn vor allem wegen der Motivation ausgesucht, die in diesen simplen Worten steckt. Es gibt ja wirklich immer irgendwelche Dinge vor denen man zurück schreckt, obwohl man sie noch nie zuvor ausprobiert hat. Stricken zum Beispiel fand ich extrem schwierig, als ich noch ein Kind war. Dieses verknotete und permanent verkehrt gestrickte Woll-Gefuddel brachte mich zur Verzweiflung. Ich war überzeugt davon, diese Fähigkeit niemals erlernen zu können und schwor mir nach Abschluss der gefürchteten Handarbeitsstunden, nie wieder eine Stricknadel in die Hand zu nehmen.
Wie man sehen kann, habe ich es einige Jahre später dann doch noch einmal getan und plötzlich hat es funktioniert. Und es hat echt gut funktioniert. So gut, daß es (neben dem Malen und Häkeln und Basteln und Wandern und Fahrrad fahren und Romane schreiben ) zu meiner Lieblingsbeschäftigung wurde und ich es im Falle großer Verzweiflung sogar als wunderbares Heilmittel empfehlen kann.




Bis bald!
See you soon!


Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. these are adorable
    and cheerful, will be sunshine in winter ;-)
    so glad the knitting works for you now.

    AntwortenLöschen
  2. I'm so glad you kept trying with the knitting as the cushion is gorgeous. I love the bright colours and the crochet one is gorgeous too.
    Have a great day.
    Von.

    AntwortenLöschen
  3. Hi Stefanie! Love your pillows, they are beautiful and bright!

    Thank you very much for your comment on my past post. It means a lot to me. You and Denthe made me feel very special and more coming from such amazing artists that you both are.

    Thank you and have a great day!
    Nora

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...