Mittwoch, 11. Dezember 2013

New socks from old wool leftovers


Probably nobody will remember my "New-Year-Resolutions" I posted in January this year. Well I forgot them too until I went through my old posts recently and found out that back then I had the idea to recycle my old wool leftovers. 
Up to now I didn't know that I would be able to knit socks but fortunately there are so many wonderful knitting instructions on youtube so that even somebody like me can manage this.
I used this knitting instruction which is only available in German but I am sure there will be many instructions in English too.



Wahrscheinlich erinnert sich kein Mensch mehr an meine guten Vorsätze, die ich im Januar für das neue Jahr hatte. Ich habe sie übrigens selber vergessen, bis ich neulich mal durch die alten Posts ging und sah, daß ich mir unter anderem ja auch vorgenommen hatte, meine Wollreste zu recyclen. 
Bis jetzt wußte ich auch nicht, daß ich dazu fähig sein könnte, Socken zu stricken, aber erfreulicherweise gibt so viele wundervolle Strickanleitungen auf youtube, daß sogar jemand wie ich tatsächlich lernen kann, Socken zu stricken.
Ich habe diese Strickanleitung benutzt, die allerdings nur in Deutsch zu haben ist. Aber ich bin mir sicher, es gibt solche Anleitungen auch in Englisch.




Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. these are very nice socks!! i'm impressed. i only know how to knit scarves…and not very well :(

    maybe i should make that my resolution for next year!

    AntwortenLöschen
  2. I really wish I could knit! I LOVE LOVE these socks. I LOVE stripey socks. :) These are awesome.

    AntwortenLöschen
  3. They look fabulous, great use of leftover wool!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...