Donnerstag, 17. April 2014

Der Ömjang in Mettmann




Die vergangenen Tage habe ich im nördlicheren Teil von Deutschland in der Nähe von Düsseldorf verbracht und dort meine liebe Tante besucht und mich schön erholt. Zwischen dem reichhaltigen Frühstück, dem lecker Mittagessen, dem duftenden Kaffee und Kuchen und dem schmackhaften Abendessen dort, habe ich mich auch ein bißchen bewegt und bin durch die süße, kleine Stadt spaziert und habe den "Ömjang" gefunden. Die Bilder hier an den Hauswänden sind ein Projekt der Stadt Mettmann in Zusammenarbeit mit der Künstlerin Bernadette Hekers und weil das echt so nett aussieht, zeige ich das hier mal.


The past few days I spent in a more northern part of Germany near Düsseldorf visiting my dear aunt and enjoying some wonderful relaxation too.
 Between extensive breakfasts, delicious lunches, aromatic coffee breaks with tasty cakes and mouth-watering dinners I strolled slowly through the streets of this pretty little town and found the so called   "Ömjang". The paintings on the back of all the houses and the walls there are a common project of the town of Mettmann and the artist Bernadette Hekers. And because this artwork looks really awesome I thought I should share it with you on my blog.




















Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. How very beautiful! Every town should do this, imagine how cool that would be. Thanks for sharing.

    AntwortenLöschen
  2. these are beautiful photos!! looks like a wonderful place to visit.

    AntwortenLöschen
  3. This is awesome, what a treat, thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  4. These are fabulous! They look all the better for your photography skills, you certainly know how to take a picture! The photos in your last post are beautiful too. Sounds like you're having a great time at your aunt's, and you are very well fed!!

    AntwortenLöschen
  5. Fabulous mural - thank you for sharing this - it's wonderful

    AntwortenLöschen
  6. Das ist ja echt genial! So schön kann eine Straße sein! Leider ein ganz schönes Stück weg, schön das ich es so bei dir sehen konnte :)

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...