Samstag, 10. Mai 2014

A different mother's day & a break


From now on things will change here in our home but I have no idea how it will be and how I will feel. Our son is moving out this week and this feels different somehow ... whereas I love it to see him so happy about having his own apartment now and to start something new. So mother's day will feel a little bit different this year. With regard to the lots of to do’s we have to arrange now I need to have a little blog break and check out here for a few days. 
Von jetzt an wird hier zu Hause sicherlich alles ein bisschen anders werden und ich weiß noch nicht, wie es werden wird. Unser Sohn zieht diese Woche aus und das ist ein bisschen ein komisches Gefühl. Allerdings freut es mich sehr, ihn so glücklich darüber zu sehen, dass er jetzt seine eigene Wohnung haben wird und etwas Neues und Eigenes für sich anfängt. Also der Muttertag wird sich dieses Jahr ein bißchen anders anfühlen als sonst. Im Hinblick auf die hunderttausend To Do’s, die es bezüglich der Umzugsaktivitäten zu erledigen gibt, brauche ich nun eine kleine Blogpause und melde ich mich hier für einige Tage ab. 


And this is my latest artwork. I call it the "dreaming-flowers" because I got the inspiration from the pattern of my blanket. When I woke up some morning, I suddenly saw them in a different way than I usually do and I thought it would be fun to use them as a model for a little sketch. 

Und hier mein aktuelles "Kunstwerk". Ich nenne es "die träumenden Blumen" nachdem ich die Mustervorlage auf meiner Bettdecke gefunden habe. Irgendwann neulich morgens beim wach werden dachte ich mir mit Blick auf die Decke, daß es doch sicherlich einen Versuch wert wäre, die Blümchen mal als Vorlage und Inspiration für eine Zeichnung zu benutzen. 


Hier die Vorlage: / Here you see the blanket model:




Und das hier war mein erster Entwurf respektive meine Interpretation: / And this was my first draft and interpretation:








I will link it to the Sunday Sketches. Have a wonderful weekend!
I'll see you soon!

Ein schönes Wochenende und bis bald


Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. I can truly relate to your feelings, since our youngest is finishing high school in a couple of weeks and will join our oldest daughter in the University next year. Just like you, we are proud to see them grow and develop their independence, but it's said to see them go. As to your artwork, I love the bold colors you used. This would definitely make a great print for fabric or paper. Blessings!

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous and colorful illustrations ~ Happy Mother's Day ~ I know when my son went off to college it was a major change ~ 'They come through us, not for us.' (kahil gibran) ~ xoxo

    artmusedog and carol (A Creative Harbor)

    AntwortenLöschen
  3. Deine Blümchen sind wieder richtig toll und ich musste lachen wie du darauf gekommen bist, ist doch unglaublich wo die Inspiration sich überall versteckt hält. Ich habe letztens Gesichter in den Badfliesen gesehen, nach 18 Jahren sehe ich Gesichter in den Fliesen. Vom Zeichnen habe ich dann aber doch Abstand genommen, war mir nicht ganz sicher ob das nicht wirklich merkwürdig ist ;)
    Ich wünsche euch einen guten und erfolgreichen Umzug und eine gute Woche
    liebe Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen
  4. So sweet! Love the flower pattern, and I hope you have a lovely weekend and mother's day!

    AntwortenLöschen
  5. Hello...so beautiful..your dreaming flowers are so magical and feel like a meditation of gorgeous floral patterns..very inspiring and gorgeous! Beautiful art!
    Victoria

    AntwortenLöschen
  6. Absolutely beautiful work, Stefanie. I think this is now my favorite. It really perked my spirits up tonight. Something very much needed. :)

    AntwortenLöschen
  7. What a really beautiful flower illustration, so happy and cheerful and I like how you took the pattern from your blanket.
    I hope you enjoy your blogging break and look forward to seeing more of your artwork when you come back.

    AntwortenLöschen
  8. .Beautiful! I love the bright colors and flower pattern. Enjoy your break and new adventure

    AntwortenLöschen
  9. I love your newest artwork, the flowers are lovely.

    AntwortenLöschen
  10. A lovely bright design Stephanie. I hope you enjoy your break and relax. Children grow up so fast don't they?

    AntwortenLöschen
  11. Was für ein schönes farbenprächtiges Blumenmuster! Daran kann ich mich gar nicht satt sehen.

    AntwortenLöschen
  12. They are beautiful and colorful, I love the blues! Congrats to your son.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...