Sonntag, 4. Mai 2014

Mandala Birds



You know that I love it to create doodle mandalas. Recently I had the idea that it would probably be much fun to make little birds from the mandalas. And since it was raining here and there was enough time for an experiment I dared to attempt to create these little birds. 
I think the result is not bad for the first time so I herewith share my little tutorial with you.

Inzwischen ist es sicherlich bekannt, daß ich gerne Mandalas male. Neulich hatte ich dann mal die Idee, daß es vielleicht ganz lustig sein könnte, aus den Mandalas kleine Deko Vögelchen zu basteln. Und weil es hier die letzten Tage geregnet hat und damit genügend Zeit für ein Experiment zur Verfügung stand, habe ich den Versuch gemacht. Das Ergebnis finde ich garnicht mal so schlecht, dafür, daß es sich um einen prototypen handelt. Ich teile hier folglich auch gerne die Anleitung.


Starting with a mandala as usual. Paint one or two or even more ...

Erstens: Ein Mandala malen. Oder zwei oder mehr ...


Then fold them in the middle and cut them with a with a pinking scissors. 

Als nächstes werden die Mandalas in der Mitte gefalten und mit der Konturenschnere ausgeschnitten.


As a next step fix the beak and the bird's tail with some glue.

Dann werden Schnabel und Schwanz eingeklebt.


Barbecue sticks will become the feet. I painted them with a black sharpie before I fixed them inside the folded mandala with a double face tape.

Aus Schaschlickstäben, die ich mit einem Filzstift schwarz bemalt habe, wurden die Vogelfüße, die ich mit doppelseitigem Klebeband in das Mandala geklebt habe.

And to make them stand on their own feet. I used some decoration stones from polystyrene covered with moss. I found them in our local drugstore.

Und um den Vögelchen Stand zu geben, eignen sich diese Dekosteine aus Styropor ganz gut. Sie sind außerdem mit künstlichem Moos überzogen und ich fand sie bei uns in der Drogerie.






Happy Sunday Sketches and have a good start into the forthcoming week!
See you soon!

Und jetzt wünsche ich einen guten Start in die neue Woche!
Bis bald!


Piep-piep ;)
Stefanie
~*~
 

Kommentare:

  1. What a super smart idea. I love making mandalas too, so I'll have to try this. Thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  2. These birdies are absolutely wonderful. I love the colorful design that you started off with too, and they would look so pretty standing on a bookshelf or so. Blessings!

    AntwortenLöschen
  3. What a brilliant idea! I LOVE LOVE your birdies. :) xo

    AntwortenLöschen
  4. your birds are beautiful and such a wonderful creative idea!

    AntwortenLöschen

  5. Sweet idea and totally brightens up the room. These could be party table center arrangements too. Wishing you a creative week!

    AntwortenLöschen
  6. Das sieht richtig toll aus und ich habe mir gleich mal deine Anleitung abgespeichert, danke dafür. Ich habe auch schon einige Ideen wo sie Platz finden könnten, brauch nur noch die Zeit dafür ;)
    Eine schöne Woche wünsche ich dir noch
    liebe Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen
  7. These are good fun! Another of your clever ideas.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you very much Kev! Your comments make me always feel good :)

      Löschen
  8. Oh I love these they are so bright and beautiful and what a great idea

    AntwortenLöschen
  9. Thanks very much for the tutorial, these are so beautiful and that's such a clever idea. Your mandalas are lovely.

    AntwortenLöschen
  10. So darling! I am so excited to have discovered your blog. Your artwork is gorgeous and I can't wait to make one of these colorful birds!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...