Sonntag, 12. Oktober 2014

My first mixed media attempt


Have you ever heard of the "DOCUMENTED LIFE PROJECT"? - I call it a free mixed media journey through 2014 established by Lorraine Bell, Sandy Keene, Ray Missigman, Barbara Moore and Roben-Marie Smith. Since a few weeks now it has inspired me so much to try something like this as well. So I made my first attempt last week and created some mixed media artwork and it was really exciting because at the beginning I didn't know what I will see on my page when I would have finished it. You'll find a big gallery with lots of documented-life-project-pictures HERE and as well on flickr and you'll find the archive of the whole year HERE. I have also discovered that there will be a DOCUMENTED LIFE PROJECT 2015 for free as well and a second ago I have clicked on the "JOIN US" button. And yes, it feels really good to look forward to an exciting, creative journey in 2015.

Happy Sunday Sketches to all of you!  


Hat irgendjemand schon mal etwas über das "DOCUMENTED LIFE PROJECT" gehört? - Ich nenne es hier eine sogenannte Mixed Media Reise durch 2014, die in Kooperation von Lorraine Bell, Sandy Keene, Ray Missigman, Barbara Moore und Roben-Marie Smith begründet wurde. Seit einigen Wochen hat mich dieses faszinierende Projekt so inspiriert, dass ich unbedingt auch mal etwas in dieser Art ausprobieren mußte. Folglich habe ich nun letzte Woche meinen ersten diesbezüglichen Versuch gemacht und meine allererste Mixed Media Seite kreiert. Ich fand das sehr spannend und vergnüglich weil ich anfangs nicht wußte, was am Ende wohl dabei heraus kommen würde und war dann selber enorm überrascht. Im Hinblick auf dieses Projekt gibt es übrigens eine große Bildergalerie HIER und ebenso auf  flickr und ein Archiv mit der Übersicht über das ganze letzte Jahr findet man HIER. Und grade eben habe ich entdeckt, dass es auch ein DOCUMENTED LIFE PROJECT 2015 gibt. Und es ist umsonst. Folglich habe ich vor einer Sekunde den "JOIN US" Knopf gedrückt, ich konnte einfach nicht anders. Und wirklich, schon allein die Vorfreude auf eine kreative und aufregende Reise durch 2015 fühlt sich echt gut an.

Happy Sunday Sketches to all of you!

(My first hand carved stamp - mein erster selbstgemachter Stempel)









Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. I love your mixed media piece! Just lovely! Sounds like an exciting adventure to embark on.

    AntwortenLöschen
  2. Well Ms. Stephanie! You knocked it out of the park. WOW, I'm in love...really great colors and composition. I also really like the words and stamps you used. LOVE :)

    AntwortenLöschen
  3. I LOVE your mixed media journal page, as well as the charming hand carved stamp you made. I've thought about doing something like this, but I'm not sure I would have time to work on it everyday. Happy Sunday Sketches and Blessings!

    AntwortenLöschen
  4. Das sieht ja toll aus und es hört sich auch sehr interessant an, werde mal deine ganzen Links anschauen, danke für´s teilen.
    Da freue ich mich schon auf deine Seiten 2015!
    Eine schöne Woche wünsche ich dir liebe Steffi!
    LG Claudia

    AntwortenLöschen
  5. Wunderschön ist ads geworden Stefanie! Ich bin begeistert!
    Viel Spaß beim Projekt !

    AntwortenLöschen
  6. I really like your colourful leaves page and your special hand-made stamp.
    Thanks for the links, I'm going to investigate.

    AntwortenLöschen
  7. oh what fun with journal pages and handmade stamps! Thank you for the link to the documented project too. Love the colors and layers of your mixed media pages. And glad you liked the quote on my post:)

    AntwortenLöschen
  8. Absolutely beautiful, Stefanie. I LOVE your bright colors. Fantastic piece, full of life and style! :) xx

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...