Freitag, 3. Oktober 2014

Scarecrow in acryl on cardboard


This week I spent two exhausting days at the dentist and therefore I went to bed early in the evening. So I had some time left to dream about art and especially about my big dream of painting big pictures as Michel Delacroix who is my favourite role model since so many years. Recently I also mentioned that big dream within some email correspondence to Claudia from CS-Creativart and told her that I do not know how to realize this dream since there is never enough time and I do not have enough patience and her response was extremly helpful since she suggested to try it with miniatures. Of course ... why didn't I think of it myself?
So this post shows the first little step I took to reach for my big dream. Thank you very much to Claudia!!!!!
I will also link it to PPF and see you there!
 


Vergangene Woche habe ich zwei anstrengende Tage beim Zahnarzt verbracht und bin Abends folglich früh ins Bett gegangen. Damit hatte ich automatisch auch ein bißchen extra Zeit, meine Träume vom Malen großer, naiver Bilder zu pflegen so wie Michel Delacroix sie malt, der schon seit vielen, vielen Jahren mein Lieblingsvorbild ist. Neulich hatte ich diese Träume auch mal in einer netten Emailkorrespondenz mit Claudia von CS-Creativart erwähnt und geschrieben, daß ich nicht wüßte, wie ich diese Träume verwirklichen könnte, weil niemals genügend Zeit und niemals ausreichend Geduld da ist und ihre Antwort war echt phänomenal hilfreich, weil sie mir schlicht und ergreifend vorschlug, es doch mal mit Miniaturen zu versuchen.
Natürlich ...!!! Warum bitte, bin ich da selber nicht drauf gekommen?
Dieser Post zeigt folglich meinen ersten kleinen Schritt auf dem Weg zur Verwirklichung meines großen Traums. Liebe Claudia, ich danke Dir ganz vielmals!!!!













Stefanie
~*~
 
 





Kommentare:

  1. Stephanie this is adorable and so well done ~ thanks for the 'how to' also.

    artmusedog and carol ~ A Creative Harbor

    AntwortenLöschen
  2. Ein zauberhaftes Bild ist das geworden Stefanie! Genau, man kann "große " Träume im Kleinformat starten ... Claudia hat da vollkommen recht und ich denke immer wer in die KLEINEN die ganze Liebe legt macht sie RIESENGROSS!
    ♥♥♥
    schönes Wochenende wünscht
    Susi
    ( Jo-Ho -Grüsse unter uns.....)

    AntwortenLöschen
  3. This is so adorable! And perfect for Fall!! I love all of the progress pics too

    AntwortenLöschen
  4. So sweet .... Love it! And yes, sometimes it's amazing that we didn't think of some things beforehand. It's good that you have blogfriends to point you in the right direction ;-)

    AntwortenLöschen
  5. Ein wunderbares Herbstbild. Hoffe, dass su nun den Zahnarzt hinter dich gebracht hast! LG, Vaerie

    AntwortenLöschen
  6. this is such a cute autumn painting!!

    AntwortenLöschen
  7. Das ist wunderwunderschönes Bild, Stefanie, das mich unheimlich begeistert. Deine Freundin hat das mit dem Tipp total richtig gemacht. Letztendlich kommt es bei einem Bild doch nicht auf die Größe an, sondern auf den Effekt, und der ist bei dir einfach großartig! (Ich weiß noch wie enttäuscht ich war, als ich zum ersten Mal vor der Arnolfini-Hochzeit stand, weil es so klein ist, und meine Begeisterung dann wiederum Schritt für Schritt wuchs, weil es so klein ist und dabei so genial. :o)

    AntwortenLöschen
  8. love your painting, such fun . I to have the same dream to paint large, we should just do it, but in the meantime, my favourite artist has a little article on painting large very interesting
    http://alisaburke.blogspot.ca/2014/10/go-big-tips-and-trick-for-painting-large.html

    AntwortenLöschen
  9. Gorgeous painting! I remember one of my tutors say at art school to learn to tackle small before large! You are well on your way to your dream.

    AntwortenLöschen
  10. Stephanie this is a perfect autumnal painting... just adorable!
    I always say to anyone who is stumbling and not able to start something... just take baby steps and usually that works. Before they know it... they're up and running.
    You obviously have taking the advice and I have no doubt we'll see LARGE very soon
    Happy PPF and thanks for making me smile ;D

    AntwortenLöschen
  11. I love your gorgeous painting.........Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen
  12. I love that little crow. He has so much personality. He makes me smile. :D

    AntwortenLöschen
  13. Absolutely wonderful. I could see this as a winter snow scene too...just swap out the scarecrow for a snowman, and fill the trees with snow and lights! A wonderful greeting card in the mix! Love your work!! May I suggest scheduling time for your art as though it were a doctors appointment...who will know!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  14. I really like your friendly scarecrow and cheeky crow with such an amusing expression - he is not scared of the scare-crow!.
    I always like to see how you develop your initial drawing.
    Small paintings make good greetings cards!

    AntwortenLöschen
  15. Lovely work and thank you for sharing the steps. You make it all look easy but I know how talented one must be to make the scene pop out like that. Very nice!

    AntwortenLöschen
  16. oohhh I love this piece. Very nice
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen
  17. Love it!! Those pumpkins are so sweet :)

    AntwortenLöschen
  18. So endlich schaffe ich es auch hier meinen Senf abzugeben, entschuldige das es so lange gedauert hat. Erstmal herzlichen Dank für die Erwähnung hier, bin ja ganz stolz das ich dich auf die Idee gebracht habe :)
    Dein Bild ist ganz zauberhaft, ich liebe diese Bilder die eine Geschichte erzählen und das tut deines hier, eine fröhliche Geschichte bei der man sich einfach freuen kann.
    Da hoffe ich ja noch ganz viele solcher Bilder zu sehen, das liegt dir einfach!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...