Sonntag, 25. Januar 2015

Crochet flower basket

 


Actually I wanted to start one of my projects for 2015 last week called: "getting rid of a lot of things". So I looked around where to begin and I found a lot of plastic bags with leftover wool in my home. But instead of getting rid of them I couldn't resist to use it for something creative immediately because the weather outside is currently always cold and grey and most of the leftover wool is wonderful colorful. I found a lot of great tutorials in the internet how to crochet little baskets and then I made my first two flower baskets for the first time.   
Well, to get rid of all my leftover wool I assume I have to crochet flower baskets for the next 15 years. But it's a beginning, isn't it?
 




Eigentlich wollte ich letzte Woche ja eines meiner großen Projekte für 2015 starten, nämlich das, was ich hier mal als "das große Aufräumen" bezeichnen möchte. Folglich habe ich hier zu Hause ein bißchen rumgeschaut und überlegt, wo ich denn am besten damit anfangen könnte und mein Blick fiel auf diverse Plastiktüten mit Wollresten. Anstatt sie allerdings los zu werden, konnte ich echt nicht widerstehen irgendetwas Kreatives damit zu machen, nachdem die Wollreste teilweise so herrlich bunt sind und sich das Wetter draußen derzeit immer nur von seiner kühlen, grauen Seite zeigt.
Im Internet fand ich eine Menge prima Anleitungen, wie man kleine Körbchen häkelt und so habe ich zum ersten Mal meine ersten beiden Blumenübertöpfe gehäkelt. Also ich schätze, ich werde noch so circa die nächsten 15 Jahre Blumenübertöpfe häkeln, wenn ich all die Wollreste loswerden will, aber es ist schließlich schon mal ein Anfang, gell?











Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. so cute! You are so talented, I don't crochet myself.

    AntwortenLöschen
  2. these are adorable!! i love the bright colors :)

    AntwortenLöschen
  3. Oh die sehen aber auch toll aus, die Farben sind super! Und sieh es mal so, wenn du 15 Jahre Blumentöpfe häkelst, kannst du immer wieder schöne Blümchen kaufen ;)
    LG Claudia

    AntwortenLöschen
  4. Oh these are terrific, love both colours with their white trim and I really like the shape of the baskets.

    AntwortenLöschen
  5. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    AntwortenLöschen
  6. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...