Montag, 19. Januar 2015

DLP 2015 - Calender page no. 11


 
The art challenge for the calendar page of the "documented life project 2015" this week was "Gesso" and the prompt was "the beginning is always today". I have used gesso for the background of the winterly trees of my page, wrapping paper for the colorful part and I cheated with regard to the prompt. I took a quote that mentions "goals" instead of "beginnings" because I already had some beginnings this year (haha ... and not only this year). I suppose I call more than one big box full of "beginnings" my own and I would really love it to bring all these beginnings to an end. (By the way, since the beginning of last week I even have a new boss).
 
Unfortunately, my book I used for for my calendar project up to now got broken and I have to think about another and more robust design. Therefore I created this calendar page in my sketchbook.  

And with regard to the "documented life project" you'll find more information here and here.
 




 
Die Stichworte für die "documented life project 2015" Kalenderseite waren diese Woche "Gesso" und "der Anfang ist immer heute". Gesso habe ich für den Hintergrund der winterlichen Bäume benutzt, Geschenkpapier für den bunten Teil auf der Seite und im Hinblick auf den Spruch habe ich ein bißchen geschummelt.
Ich habe mir ein Zitat ausgesucht, daß "ein Ziel" erwähnt, denn ich hatte dieses Jahr eigentlich schon eine Menge "Anfänge" (Seit Montag habe ich sogar einen neuen Boss) und was sag' ich, ...  "Anfänge" hatte ich nicht nur bereits in diesem Jahr ausreichend, ich bin auch stolzer Besitzer einer riesigen Kiste im Keller mit unzähligen "Anfängen" drin und nur zu gerne würde ich selbige mal zu einem Ende bringen.
 
Ach und übrigens, das Buch, das ich bisher für meine Kalenderseiten benutzt habe ist kaputt gegangen. es ist in der Mitte durchgebrochen und ich muß mir jetzt eine stabilere Ausführung überlegen. Deswegen habe ich diese Kalenderseite in einem Sketchbuch gemacht.

Und falls jemand mehr zum Thema "documented life project" wissen möchte, habe ich hier noch was dazu und hier.
 
 




Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. gorgeous calendar pages! so creative.

    AntwortenLöschen
  2. you have such a wonderful sense of style and color!! these pages are so nice.

    AntwortenLöschen
  3. What a superb calendar page for January. The triangles are a perfect foil for the trees.

    AntwortenLöschen
  4. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...