Dienstag, 17. Februar 2015

My pleasure of the month



Today I'm sharing the patterns I spent most of my time with during the last two weeks. These are the beautiful patterns of my beloved kilim cushions I have on on my sofa. My goodness, I battled not only this awful cold but as well a nasty upset stomach afterwards and last but not least I cracked my ankle. I think never before I spent so much time on my sofa as I did it in February and while struggling to find a meaning to that, these delightful kilim patterns have been a kind of therapy to me I think as they calmed down my bad temper very well.
Additional my crochet hook and some wool worked well as slowdown and the result is my third little flower basket.








Heute zeige ich hier die Muster, mit denen ich in den letzten zwei Wochen quasi den Großteil meiner Zeit verbracht habe. Diese wunderbaren Ornamente finden sich nämlich auf den Kissenbezügen meiner Sofakissen. Es muß ja immer alles zusammen kommen und zu der fiesen Erkältung kam dann nämlich noch eine fiese Magengeschichte und obendrein bin ich auch noch fies gestolpert und hingefallen und habe mir fies den Knöchel verstaucht. 
Ich glaube, ich habe noch so viel Zeit an einem Stück auf meinem Sofa verbracht, wie diesen Februar. Und während ich schlecht gelaunt mit meinem Schicksal gehadert habe waren diese Muster ganz bestimmt auch eine Art von Therapy nachdem sie es vermochten meine schlechte Laune tatsächlich ein bißchen zu beruhigen.
Eine zusätzliche Beruhigung war dann auch, wie schon so oft, die Häkelnadel und ein bißchen Wolle und so ist hier das dritte Blumenkörbchen entstanden.













Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. beautiful flower basket and I love your couch pattern, it is really nice.

    AntwortenLöschen
  2. Wunderschön ist Dein Blumekörbchen geworden!
    Die schöne Orchidee passt perfekt hinein!
    Ich hoffe es geht Dir nun aber wieder besser ...
    Knuddel
    Susi

    AntwortenLöschen
  3. Beautyful patterns and the flowerbasket is so pretty!

    AntwortenLöschen
  4. I meant to say sorry you have not been well, I have also had 2 nasty colds since Christmas, I know how you feel.

    AntwortenLöschen
  5. Lovely patterns with interesting colour combinations.
    I like your crocheted plant pot cover too.
    Hope you are feeling much better.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...