Samstag, 25. April 2015

Naive art - another exercise




You will perhaps remember one of my great dreams to become an artist like Michel Delacroix ... (dreaming big is something I love to do) Well, last week I made another attempt to get closer to achieve this vision and focused the whole week in the evening after work on small houses and little people of a size of 3 centimeters ( 1.18 inches). I must confess that it was a bit out of my comfort zone and required much patience and concentration. Therefore please apologize for not leaving any comments anywhere. The size of the painting is 14,8 x 21 centimeters (5.83 x 8.27 inches) and I took my bookmark houses as a template. But up to now I'm not quite sure if it is finished or if some more details are needed like little birds or some cats or a dog ... what do you think?
I will link it to the Sunday Sketches tomorrow. - See you there!







Vielleicht erinnert sich noch jemand daran, dass ich wahnsinnig gerne davon träume, irgendwann einmal so malen zu können wie Michel Delacroix. (Ich liebe es, große Träume zu haben ...). Letzte Woche habe ich wieder einen Versuch gemacht, diesem Traum ein bisschen näher zu kommen und mich jeden Abend nach der Arbeit auf kleine Häuser und noch kleinere Leute konzentriert. Die Leute sind 3 Zentimeter groß und ich muss sagen, dass es schon eine besondere Herausforderung war, die viel Geduld und Konzentration verlangt hat. Deswegen bitte ich auch zu entschuldigen, dass ich nirgendswo irgendwelche Kommentare hinterlassen habe. Das Bild ist insgesamt 14,8 x 21 Zentimeter groß und die Vorlage waren meine Lesezeichen Häuser. Bis jetzt bin ich mir aber nicht sicher, ob das Bild tatsächlich fertig ist, oder ob noch ein paar Details wie kleine Vögelchen oder ein paar Katzen oder ein Hund dazu gehörten, die das ganze noch vervollständigen würden. Was denkt Ihr?















Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. Blau-türkis macht mir immer gute Laune, so auch Deine Seite, gefällt mir richtig gut.
    Schönes Wochenende und
    lG Anja

    AntwortenLöschen
  2. This is fantastic, gorgeous work Stefanie!

    AntwortenLöschen
  3. I think your art always looks like it was made with a lot of patience and love. I love houses/bldgs. too and always visit your blog to see what amazing art you created. It is hard for me to imagine your painting is as small as you say because it looks so big here. But, being as small as it is, it is perfect!! I am sure Michel would be complimented.

    AntwortenLöschen
  4. Stephanie - I've never written to you before but I wanted to tell you that I LOVE your village people & village paintings!! They must take a LONG time from start to finish.
    Thanks for sharing your talents,
    Grandma Nancy in central IL, U.S.A.

    AntwortenLöschen
  5. So schön!!! Und vielleicht paßt eine Katze in ein Fenster????
    Wünsche dir ein schönes Wochenende, Sabine

    AntwortenLöschen
  6. This is truly lovely, such a skilful illustration I can imagine it must have taking you a long time to draw and paint it. I am not sure if it is watercolour or acrylic?
    I think your people have more personality than Michel D's, I like the lady in the blue coat who has been shopping and the florist with all her lovely flowers and the man watching.
    The cafe looks very inviting with the lilac spotted curtains.
    I could look at it again and again.

    AntwortenLöschen
  7. In dieser Strasse würde ich liebend gern flanierern Stefanie!
    Zauberhaft!
    Ja wie Du Lust hast... Katzen und Hunde...ich bin dafür!

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful and bright work on your blog!

    Smiles, Saskia :)

    AntwortenLöschen
  9. LOVE LOVE LOVE....love that you shared photos of your process as well. I'm in love with your paintings. :)

    AntwortenLöschen
  10. Gefällt mir außerordentlich gut. Wie ein
    Apothekenkalender, die hab ich auch
    immer gemocht :))
    Ich male übrigens immer auf 14,5 cm
    breit und 10,5 cm hoch, muss ich auch
    mal probieren so viel da rein zu packen :))

    Wünsche Dir noch einen schönen Abend!

    Liebe Grüße
    Tinna ✐

    AntwortenLöschen
  11. That looks like a happy place to live in. Blessings, my friend!

    AntwortenLöschen
  12. wow, that is tiny art
    and adorable houses
    all so wonderful

    AntwortenLöschen
  13. i always love your city scene paintings!! this one is so nice!

    AntwortenLöschen
  14. Loving this the colors everything

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...