Sonntag, 12. Juli 2015

A quiet place



This week, when I rushed to the supermarket after work I saw a typically Bavarian dressed man sitting on a bench and I envied him so much for this quiet and peaceful place. And then, while drawing this memory, I also spent some quiet and peaceful hours - so no reason anymore to envy ... and my contribution to this weeks Sunday Sketches :)


Neulich diese Woche als ich es enorm eilig hatte, nach der Arbeit in den Supermarkt zu kommen, sah ich diesen gemütlichen Bayern seelenruhig auf einer Bank sitzen und habe ihn glühend um seinen stillen, friedlichen Platz beneidet. Und dann, als ich anfing diese idyllische Erinnerung zu zeichnen, habe ich selber herrlich stille und friedliche Stunden verbracht ... und folglich keinen Grund mehr, den Herrn zu beneiden ... und obendrein meinen Beitrag für die Sunday Sketches :)











Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. Wunderschön ist das!
    Die Bank gefällt mir so hübsch unterm Baum :)
    Vielleicht rutscht er ja noch ein bisschen für mich :D

    Liebe Grüße
    Tinna ✐

    AntwortenLöschen
  2. You certainly creative a lovely peaceful spot for us. I love this older man...you have captured your memory so now it's more than a memory and you've shared it with us...and I just love it.

    AntwortenLöschen
  3. this is really great Stefanie, love all the detail you put in!

    AntwortenLöschen
  4. oh my goodness ... this is amazing! So many wonderful details that even the bench has character!

    AntwortenLöschen
  5. hahaha I showed my work to the hubs and I said, "She's SO good!" :) I really enjoy your style of ink and watercolor. Thank you for sharing with us again. Adore the little birds at the ol' man's feet. :)

    AntwortenLöschen
  6. This is a lovely inspired painting, who doesn't love a quiet place to relax?

    AntwortenLöschen
  7. Love your sketch and painting. You detailed it all so well.. Have a great new week!!

    AntwortenLöschen
  8. You captured the serenity of the moment and the charm of the Bavarian folklore beautifully. As artists we are blessed with being able to create our own peaceful moments. Blessings!

    AntwortenLöschen
  9. Herrlich...toll gezeichnet...
    Die Szene strahlt viel Gemütlichkeit und Muße aus, zumindest ist der erste Eindruck so...
    Großartig und witzig gemacht.
    Bei näherem Betrachten, wirkt der Typ doch etwas zwanghaft und angestrengt, wie er in die Zeitung blickt :-)
    Zumindest habe ich so den Eindruck, wenn ich die Szene länger auf mich wirken lasse.
    Die Natur drumherum macht das alles wieder gut... :-)
    Das war eine kurze Bildbeschreibung. Und eigentlich sagt die Beschreibung mehr über mich und meine Gedankenwelt aus.
    Das ist mir bewußt :-)

    Ich wünsche dir eine wunderschöne Woche in Gesundheit.
    Herzlichst Sophie

    AntwortenLöschen
  10. Wonderful sketch.I love how you have choose such varied subject matters for sketching.I always keep complaining about having no inspiration.Should totally learn from you.

    AntwortenLöschen
  11. i love him ... from his cute little hat, down to his boots!! :)

    AntwortenLöschen
  12. Stefanie....now I know who you are...thanks for commenting on my blog...yes, we are now friends.

    AntwortenLöschen
  13. I don't know how you could have drawn this without first taking a photo of the scene. It's a really lovely calm illustration. The birds at his feet add to it so much and that's very clever how how have drawn the newspaper. I wonder why the pig was in the news? haha! Maybe the back page is farming news?
    I also like that you show us the black and white drawing that you made first (I've copied that idea once or twice).

    AntwortenLöschen
  14. What a wonderful piece ~ and such a wonderful experience too!

    AntwortenLöschen
  15. This is gorgeous! You are very talented. :)

    AntwortenLöschen
  16. Wow what a talent loving your man everything about it

    AntwortenLöschen
  17. Das ist sooooo süß! Das alles hast du aus dem Gedächtnis gezeichnet? Wahnsinn! Eine tolle Szene, sogar ein Schweindl ist in der Zeitung, hach klasse!
    ♡liche Grüße Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...