Sonntag, 5. Juli 2015

Diary decoration



During my blog break ( and I have really enjoyed this spare time) I read the vibrant and inspiring novel "The name of the rose" from Umberto Eco for the second time. The story is located in a mysterious monastery and there are also some scenes set in the bizarre monastic library where the monks wrote the beautiful books in their scriptorium during medieval times.  While reading this exciting story and because I had also some time left to update my handwritten diary, I was suddenly inspired to try some kind of book art in my diary as well. But, since I am an absolute beginner with regard to book art I didn't start with the artistically medieval symbols but with a lovely hydrangea and will link it to the "Sunday Sketches".


Here are some examples for medieval bookart and illuminated manuscripts






Während meiner Blogpause ( die jetzt übrigens echt gut getan hat,) habe ich unter anderem zum zweiten mal den spannenden Roman "Der Name der Rose" von Umberto Eco gelesen. Die Geschichte spielt in einem sehr geheimnisvollen Kloster und einige der Szenen finden in der höchst abenteuerlichen und gespenstisch beschriebenen Klosterbibliothek statt, in der die Mönche zu Zeiten des Mittelalters in ihrem Scriptorium diese wunderbaren Kunstwerke der Buchkunst produzierten.
Während ich diese spannende Geschichte las und zusätzlich auch wieder ausreichend Zeit hatte, mein handschriftliches Tagebuch auf den neuesten Stand zu bringen, war ich von dieser Buchkunst auf einmal so inspiriert, dass ich es selber auch gleich mal in meinem Tagebuch ausprobieren mußte.
Natürlich bin ich im Hinblick auf mittelalterliche Buchkunst ein absoluter Anfänger und so habe ich natürlich nicht mit den kunstvollen, mittelalterlichen Symbolen, sondern mit einer hübschen Hortensie begonnen und verlinke das bei "Sunday Sketches".








Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. Beautiful flowers!! They are just perfect in your journal. I will have to read that book. I'm always looking for something good to read!

    AntwortenLöschen
  2. Wunderschöne Hortensien! Der Name der Rose ist inzwischen einfach ein Klassiker- jawohl!
    Liebe Grüße!
    Susi

    AntwortenLöschen
  3. Welcome back! Your book art is beautiful!

    AntwortenLöschen
  4. Your hydrangea drawing is really lovely, and I liked seeing your array of coloured pencils too, a very good collection, I think.

    AntwortenLöschen
  5. Love your hydrangea. I also admire those old beautiful books, the patterns and lovely illustrations.

    AntwortenLöschen
  6. Stefanie, your hydrangeas are absolutely beautiful. I LOVE the photography of your artwork. You do such an amazing job and it really makes your artwork shine! :)

    AntwortenLöschen
  7. The flowers are beautiful! And what a coincidence, I just started reading the same book for my book club ☺Maybe I will be similarly inspired during the book?

    AntwortenLöschen
  8. Die Hortensien hast du super gezeichnet!
    Ich muss zugeben, von "Der Name der Rose" kenne ich nur den Film, da kommen die Illustrationen doch wohl zu kurz. ;)
    ♡liche Grüße Claudia

    AntwortenLöschen
  9. Wow I think your book. Art is besutiful

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...