Sonntag, 2. August 2015

A kilim inspired calendar page

 

Kilim patterns in my opinion are similar to Mandalas a very relaxing way of drawing. I think I will probably draw some more shortly. This one will go to my calendar. There are still a few gaps to fill.  And still five days to go to work and then ... vacation ... and I can hardly wait for them ... I'm going to link it to the Sunday Sketches now.


Kelim Muster finde ich, ähnlich wie Mandalas, enorm wohltuend zu zeichnen. Ich glaube ich werde demnächst noch so einige zeichnen. Diese Version ist für meinen Kalender. Ich muß noch dringend ein paar Lücken füllen und jetzt ... noch fünf Tage arbeiten und dann .... Ferien ... und ich kann es kaum noch erwarten ... und wie immer Sonntags, fröhliche Sunday Sketches!









Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. Beautiful pattern! I have an old kilim rug in my dining room. I bought it in the eighties!

    AntwortenLöschen
  2. Very nice! Love the geometric design and the color combinations!

    AntwortenLöschen
  3. Stephanie, what a great journal calendar idea. You have really done a good job with the colors. Good job.

    AntwortenLöschen
  4. I think I like Kilims more than mandalas too after seeing yours. It must be the fabulous angles - this is awesome, and a great idea to put it in a calendar form.

    AntwortenLöschen
  5. Wonderful piece, and wonderful patten! Patterns like this are most assuredly meditative and such Good Medicine!

    AntwortenLöschen
  6. Tolles Muster hast Du gestaltet Stefanie
    und die Farben sind auch wunderschön :)
    Ich beneide Dich um Deinen Urlaub!
    Ich kriege keinen ...

    Hab noch eine schöne Woche bis dahin!

    Liebe Grüße
    Möwe, die gestern eine Auszeit nahm :)

    AntwortenLöschen
  7. great sketches!! hope you are going somewhere fun for vacation! can't wait to hear about it.

    AntwortenLöschen
  8. Lovely, lovely calendar page, Stefanie. I really like your colour choice with this one. Lovely to see you here at SS again. :)

    AntwortenLöschen
  9. I like this so much, the lovely colour scheme and the calm repetitive patterns. I can't imagine how you managed to draw it so neatly. What a wonderful calender you are making.

    AntwortenLöschen
  10. Ich hab hier so viel Schönes verpasst.. hab aber alles nachgelesen und geguckt!
    Tolle neue Werke und ich lese Deine Gedankengänge so gern!!!
    Und nun wünsch ich einen HERRLICHEN URLAUB!!! Genieße ihn!
    Bussi
    Susi

    AntwortenLöschen
  11. love them! look a little southwestern (here in the USA).

    AntwortenLöschen
  12. Schön sind deine Muster, indianisch oder? Das wird ein ganz traumhafter Kalender!
    ♡liche Grüße Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...