Sonntag, 27. September 2015

My first art journal


The next two months there will be a lot of work for me in the office and I will probably be in action there round the clock. So I'll have not much time left for making art in October and November. That's why I have prepared my first art journal inspired by Alisa Burke as you can see here. I have collected scrap paper, scrap cardbord and some left over copies I found around here, cut it into separate, equal pages and ... yes ... I then have really bought a cool wire binding machine to make my first small art journal book. (It does not have this fancy look as Alisa's pink "bind-it-all-binder" ... I think, you can only buy these kind of fancy stuff in the USA, but my classical grey and black machine is working very well too - and I love it. I also bought a corner cutter and this was a worthwhile purchase too). Now I have a lot of prepared pages available I can use for making art within a short time and should be prepared for the busy months to come. 

See you at the Sunday Sketches :)    




In den nächsten zwei Monaten liegt richtig viel Arbeit an im Büro und ich werde dort voraussichtlich rund um die Uhr beschäftigt sein. Folglich wird im Oktober und November nicht viel Zeit für das kreative Vergnügen übrig sein. Und darum habe ich in den vergangenen Tagen, inspiriert von Alisa Burke, wie man hier übrigens sehen kann, mein erstes Art Journal entworfen. Ich habe Restepapiere und Pappe und übrige Kopien zusammengesucht, von denen es hier ausreichend gibt und in gleichgroße Seiten geschnitten und dann .... ja also dann habe ich mir echt diese coole Drahtbindemaschine gekauft, um mein erstes kleines Art Jornal Büchlein auch artgerecht zu binden.
 (Diese Drahtbindemaschine sieht leider nicht so fancy aus, wie Alisas rosa "bind-it-all-binder" ... sowas kann man sicherlich nur in den USA kaufen, aber meine "klassisch" graue Bindemaschine funktioniert tatsächlich einwandfrei und ich liebe sie jetzt schon! Ich habe auch einen Kantenabrunder gekauft und bestätige hiermit gerne, daß das eine sehr lohnende Anschaffung war.)
So weit so gut. In diesem ersten Art Journal Büchlein habe ich nun eine Menge inspirierender Seiten zur Verfügung, die ich dazu benutzen kann, mich auch für kurze Zeiten künstlerisch zu vergnügen und sollte damit für die kommenden zwei arbeitsreichen Monate eigentlich gut vorbereitet sein. 
Man wird ja sehen, oder?

 See you at the Sunday Sketches :) 












Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. You are creating a a beautiful art journal. I'm lazy I guess, as I'm using an old book. HaHa. Look forward to seeing many love pages.

    AntwortenLöschen
  2. Your first art journal is beautiful!

    AntwortenLöschen
  3. The idea of using all sorts of scrap paper to make a journal is a lovely one!

    AntwortenLöschen
  4. Oh, i am jealous, i have been wanting to buy one of thise machines... Lovely journal!

    AntwortenLöschen
  5. Toll ist das geworden!

    Ich hab die Bind it All ( die erste Variation- die war aquafarben)
    aber ich nutze sie so gut wie gar nicht. Schande!

    AntwortenLöschen
  6. This is totally awesome! Love the mix of papers and contrasting pattern! :)

    AntwortenLöschen
  7. It may not look like Alisa's but so what! You've done fantastic work here, Stefanie. You should be proud of yourself. It sounds like you have a couple of busy months coming up but I do hope you can find time here and there to doodle! Hugs to you. :)

    AntwortenLöschen
  8. Was für ein tolles Journal. Mit all den verschiedenen Papieren ist es wirklich wunderschön geworden! Ich bin schon ganz gespannt darauf zu sehen, was reinkommen wird.

    AntwortenLöschen
  9. PS My husband has an online art co-op as well...he's having a BIG giveaway! You can find it here: www.creativetuesdays.blogspot.com

    Simply doodle a piece of art that represents the word, GIFTING. Come join us! :)

    AntwortenLöschen
  10. Great preparation, you are very organised. It looks as if it will be a pleasure to make art in your colourful book. Hope you find plenty of time in the next few months.

    AntwortenLöschen
  11. thats a great idea and the book looks nice :) I really should see if I can get one of those binders, would come in handy

    AntwortenLöschen
  12. Das ist ja jetzt schon ein absolut sehenswertes Journal! Ich hab mir mal ein Bindemaschine mit diesen Plastik Ringen gekauft, leider. Draht wäre viel besser gewesen, naja.
    Ich wünsche dir Gelegenheit für das füllen dieses tollen Journals und ich bin schon gaaaanz neugierig was du da so zauberst.
    Eine schöne neue Woche mit auch ruhigen Momenten wünsche ich dir.
    Liebe Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...