Sonntag, 18. Oktober 2015

A little art journaling


Creating an art journal is really a whole new experience for me. I didn't expect that it could be so different and I assume it's because you combine text with pictures within an art journal. As far as I know pictures communicate more with the left side of the brain while text communicates more with the right side of the brain. Therefore I concluse permanently jumping around between the right and the left side of the my brain is an entirely new exercise for me but it's not bad to learn something new, isn't it? 

I will link it to the Sunday Sketches.   





Die Beschäftigung mit einem Art Journal ist tatsächlich eine ganz neue Erfahrung für mich. Ich hätte nicht gedacht, dass es so einen Unterschied im kreativen Prozess machen könnte und ich gehe davon aus, der Grund hierfür liegt darin, dass Text und Bilder kombiniert werden.
Soweit ich weiß, kommunizieren Bilder nämlich hauptsächlich mit unserer linken Hirnhälfte, während Text hauptsächlich mit der rechten Hirnhälfte kommuniziert. Und daraus wiederum schließe ich, dass es sich bei dem ständigen Wechsel zwischen rechts und links bei einer Text-Bild Kombination um eine vollkommen neue Herausforderung für mein Hirn handelt. Aber es ist nicht schlecht, bisweilen auch mal wieder was Neues zu lernen, gell?



Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. What a beautiful journal! I love it. So delicate and yet strong at the same time.

    AntwortenLöschen
  2. What a charming little journal. How wonderful to have words written on the trunks of the trees

    AntwortenLöschen
  3. Very creative and beautiful journal cover ~ Wonderful!

    Happy Week to you,
    artmusedog and carol

    AntwortenLöschen
  4. your page is just lovely Stefanie!

    AntwortenLöschen
  5. Stunning journal... love it!! Should be fun to see what appears inside!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  6. So beautiful, so gorgeous!!!

    Smiles, Saskia :)

    AntwortenLöschen
  7. Die Idee die Birkenstämme mit Schrift zu hinterlegen ist ja wieder sowas von genial!!
    Eine so tolle Seite wieder, hach das werde ich mir gleich mal notieren! Und du bist schuld das meine Liste immer länger wird, jawohl! ;-)
    Eine wunderschöne Woche wünsche ich dir liebe Stefanie :-)
    Liebe Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen
  8. This is absolutely stunning, what a fabulous tree and very appropriate for an art journal with words. The yellow leaves against the blue are so autumn like and I like the way you have restricted your colour pallette, it's so effective.

    AntwortenLöschen
  9. you won the free heART coloring book from the giveaway on my blog! send me your email and I will get it to the editor so she can get you your free copy.
    lelloavengers(at)yahoo(dot)com

    AntwortenLöschen
  10. Sagenhaft toll sieht das aus! PERFEKT!
    Eine schöne neue Woche !
    Susi

    AntwortenLöschen
  11. This is lovely. You are a true artist! I'm such an amateur!
    (ツ) from Cottage Country Ontario , ON, Canada!

    AntwortenLöschen
  12. The artful tree on the cover is inviting one to open this journal. Will look in again to see what you do inside. Cover says Autumn to me just as the leaves are beginning to fall.

    AntwortenLöschen
  13. Die Bäume sehen einfach nur toll aus! Vor allem die lockeren und zwanglosen Tintenstriche gefallen mir gut daran!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...