Montag, 2. Mai 2016

Greeting card collage


Last year in March I created my first greeting card collage and originally I had the intention to make much more of them but at least a set of five different motives. Well it took me more than one year to create the second one. If I will proceed creating cards with this speed I will finish my greeting card set in 2019 ... however, the famous poet Christian Morgenstern said: 

"All wisdom comes slowly, all works is laborious".


Vergangenen März habe ich meine erste Grußkarte in Form einer Collage produziert und dann hatte ich eigentlich die Absicht, viel, viel mehr davon zu machen, mindestens jedoch ein Set von fünf verschiedenen Motiven. Also, es hat jetzt echt ein Jahr gedauert, bis ich die zweite Karte vollendet habe und wenn ich in der Geschwindigkeit weiter mache, beende ich das Projekt ungefähr 2019 ... aber wie auch immer, sagte doch einst der berühmte Dichter Christian Morgenstern: 

"Alle Weisheit ist langsam, alles Schaffen ist umständlich."





Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. it will be well worth the wait -- no matter how long it takes you to finish :)

    AntwortenLöschen
  2. Herrlich, deine Farben, deine Zeichnungen...
    Ich bewundere dich sehr, und ich liebe deine Bilder.
    Sie lassen mich jedesmal lächeln, und mein Herz geht auf.
    Danke dafür <3

    herzlichst Sophie

    AntwortenLöschen
  3. Your greeting card is so lovely! It's hard to tell how much time each piece will need, but I'm glad you gave this one all the time it needed!

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful! I love that Morgenstern's quote on wisdom, because I also have grand creative ideas, but don't usually have the time to complete them all. Blessings, my dear blogging friend!

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous card with beautiful flowers! This would make a really neat Mom's Day card for someone.
    Thanks for sharing!
    Grandma Nancy in central IL, U.S.A.

    AntwortenLöschen
  6. This is so extremely pretty. There is an unusual look to the papers you use, like some sort of printing. I wonder if it is made with glass mono-printing? I went over to your first card and thought that was lovely too.
    Funny how we never seem to have enough of our own hand-made cards, maybe because when we make a good one, we send it to someone?

    AntwortenLöschen
  7. Gut Ding will Weile haben! ;)
    Hübsch ist sie geworden deine Karte, die Blumen und Farben sind toll!
    OK, dann freue ich mich jetzt gleich mal auf´s nächste Jahr! ;))
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...