Sonntag, 19. Juni 2016

It's raining again


This year, I must confess, spring did not fully meet my expectations with regard to the weather. Probably it might have been better not to have any expectations but I had a lot of them and I'm currently a bit disappointed because of the last weeks full of rain. Sometimes when I go to work in the morning it feels already a little bit like autumn and so I started knitting again as I always knit in autumn. I will also take a little break from the blog and concentrate on some cleaning and decluttering projects in the house as I think this is the best you can do while it's raining outside. And at the latest in two weeks time, I'm sure everything looks completely different.


Der Frühling dieses Jahr, so muss ich gestehen, hat meine Erwartungen im Hinblick auf das Wetter ja nicht so hundertprozentig erfüllt. Wahrscheinlich wäre es auch hier, so wie überall, weit besser keine Erwartungen zu haben, aber ich hatte durchaus so meine Erwartungen und bin heute gelinde gesagt masslos enttäuscht nach diesem wochenlangen Regenwetter. Manchmal, wenn ich morgens zur Arbeit gehe, fühlt es sich schon fast so an wie im Herbst und folglich habe ich angefangen zu stricken, so wie ich das im Herbst immer tue. In den nächsten Tagen werde ich mich auf's Putzen und Aufräumen im Haus konzentrieren und kündige hier folglich eine kleine Blogpause an. Möglicherweise ist es das beste, was man bei diesem Wetter Sinnvolles tun kann.
Und in zwei Wochen sieht die Welt dann sicherlich schon wieder ganz anders aus.




Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. knitting looks good :) I can't knit to save my life, end up with giant knots :p

    AntwortenLöschen
  2. oh wow you are a good knitter. Hope you get a lot done on your blog break!

    AntwortenLöschen
  3. Lovely to see your knitting, it always feels good to start a new knitting, don't you think? I like the colour combinations and the thin and thicker stripes.

    AntwortenLöschen
  4. Na inzwischen hat uns ja der Sommer eingeholt, also die Stricknadeln gleich mal in die Herbstschublade schieben ;)
    Genieße die schönen Tage!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...