Montag, 26. September 2016

A long way



This year is really challenging. Old issues are still not finally solved and new issues have emerged on top and again I have to put my plans on hold. But meanwhile I think it's sometimes unavoidable to face difficult situations and maybe, if handled correctly they could result in valuable experience later. However this time will probably teach me a lot. My thinking will probably become much more creative as I have to find new ways, new solutions, new behaviors, new perspectives and another plan "B" and/or plan "C" ...
For today I share my second pair of crochet owls I recently created to calm down. Apparently I have a certain affinity to motifs of wisdom and prudence what is attributed to owls.

P.S. The quote says: It's a long way from words to action. 



Dieses Jahr hat's wirklich in sich - es ist wie verhext. Für meine bisherigen Schwierigkeiten gibt es noch keine endgültige Lösung und dazu sind obendrein noch ein paar neue, unvorhergesehene Themen aufgetaucht, die jetzt irgendwie bewältigt werden müssen. Dementsprechend werden sich meine ursprünglichen Pläne schon wieder mal auf unbestimmte Zeit verzögern.
Inzwischen gebe ich zu, dass es manchmal wohl unvermeidbar ist, unvorhergesehene und schwierige Dinge im Leben konfrontieren zu müssen und vielleicht lassen sich diese Dinge sogar früher oder später ja sogar in wertvolle Erfahrungen verwandeln.
Auf jeden Fall werde ich sicherlich Einiges daraus lernen. Mein Denken wird möglicherweise kreativer werden, nachdem ich neue Wege finden muss, neue Lösungen, ein neues Verhalten, neue Perspektiven und wieder mal einen "Plan B" und/oder einen "Plan C".
Infolgedessen ist das hier bereits das zweite Eulenpaar, das ich in den letzten Tagen gehäkelt habe, um mich wieder ein bißchen zu beruhigen. Offensichtlich habe ich grade eine ganz spezielle Affinität zu Motiven die Weisheit und Klugheit symbolisieren, was bekanntlich ja den Eulen zugeschrieben wird.

   

Stefanie
~*~


 

Kommentare:

  1. Du wirst mit Bedacht ALLES schaffen können Stefanie!
    Ich drück die Daumen, dass sich gute neue Pläne und Wege ergeben...
    in der Ruhe liegt die Kraft!!!!
    Die Häkeleulen sind wunderschön!

    Gutes Karma sendet
    Susi

    AntwortenLöschen
  2. very cute and inspiring, good luck Stefanie, I know what you mean.

    AntwortenLöschen
  3. These two little guys are just precious! You are a multi-talented artist, not only can you do beautiful illustrations, but you can knit too. Blessings!

    AntwortenLöschen
  4. Hope you can find some creative ways to face your difficulties. I love your attitude about how you'll gain some wisdom through the experience. Cute owls and I find doing something like crocheting is relaxing too.

    AntwortenLöschen
  5. I do like your owls. Crochet can be very relaxing.
    Hope everything works out all right.

    AntwortenLöschen
  6. Your owls are adorable! I've had a fairly challenging year myself so you have my sympathies. I hope things work out for you. Keeping an open mind and a positive attitude does help. :)

    AntwortenLöschen
  7. Die Weisheit deiner Eulen wird dir bestimmt den richtigen Weg zeigen. Die sind so süß und soooo schön lila, ich liebe lia!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...