Sonntag, 2. Oktober 2016

Apple pancake - painted recipe



Thank you very much to all of you who left the encouraging words on my previous post. As you can see it made me feel comfortable right away and led me back to my most important mission that's called "drawing and painting". At this point I also would like to say a big, big "thank you" to Alexandra for hosting the Sunday Sketches as this is such a wonderful group and I like it so much to participate in this regular, reliable and always inspiring "Sunday meeting place". I found as well another soul comfort in apple pancakes as they always help me to get my feet back on the ground and so I did this receipe drawing last week.
   

Vielen herzlichen Dank für die aufmunternden Kommentare im Hinblick auf meinen vorangegangenen Post. Wie man sehen kann, hatten sie einen sehr wirksamen Effekt und haben mich zurück zu meiner wirklichen und wichtigsten Mission geführt, die da heisst: "Malen und Zeichnen". An dieser Stelle möchte ich mich auch wieder ganz herzlich bei Alexandra bedanken, die jeden Sonntag, so verlässlich zu den inspirierenden und motivierenden Sunday Sketches einlädt. Es ist immer wieder eine wundervolle Gelegenheit sich virtuell mit Gleichgesinnten zu treffen und echt jedes Mal so ein erfreulicher Lichtblick.  
 Einen weiteren sehr hlfreichen Trost fand ich dann übrigens noch in Apfelpfannkuchen. Sie helfen mir immer, wenn ich das Gleichgewicht verliere und folglich konnte ich vergangene Woche garnicht anders, als das entsprechende Rezept dazu zu zeichnen.


These were my first drafts.
Hier die ersten Entwürfe zum Rezept.




Stefanie
~*~


Kommentare:

  1. Oh that looks delicious! Your drawings are lovely.

    AntwortenLöschen
  2. I'm going to have to try these, your makes them look so good :)

    AntwortenLöschen
  3. This is a fun piece! It also looks delicious. Blessings!

    AntwortenLöschen
  4. Your art is amazing. Seriously good enough to eat. I have also joined in and Sunday Sketches so I look forward to seeing more or your art.

    AntwortenLöschen
  5. Lovely illustrated recipe page, Stefanie! :)

    AntwortenLöschen
  6. I love the whimsy of your painting. The tablecloth and plate designs, along with the powered sugar sprinkles...perfect.

    AntwortenLöschen
  7. wow, I love this beautiful reciepe. So well done it would decorate any kitchen, a bookcover or whatever. I have not eaten any since I visited the USA many years ago.
    Thanks for the reminder.

    AntwortenLöschen
  8. Wow, das ist soooo toll! Klasse ausgearbeitet und illustriert! Genau sowas spukt mir auch im Kopf herum, du hast es schon gemacht! Herrlich!!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen
  9. yum! this sounds delicious :)
    i'm glad you showed your pencil sketches, too. i like to see everyone's process as they work through detailed drawings.

    AntwortenLöschen
  10. Absolutely fun and fabulous illustration recipe. I LOVE it! I hope to see more of these from you. :)

    xx

    AntwortenLöschen
  11. Ein tolles Rezept und einzigartig die gemalte Version! Bin begeistert!

    AntwortenLöschen
  12. OMG - ich lieeeeebe Apfelpfannkuchen! I got to repeat myself, after having clicked through (not commented though :() each of your recipe and drawings, these are absolutely fantastic. Keep on going!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...