Mittwoch, 4. Januar 2017

Starting into the New Year




Do you have any new year resolutions? I admit this year for an exception I do not have a new year resolution. This year I want to experience as like going for a walk. Thus, I will go more slowly than usual and I will not chase one or more oh so important objectives but take some time to look around what’s going on by the wayside. For sure I will spot something new there as well as something old, unnoticed up to now, something beautiful and maybe something unknown too.
On my way, I will enjoy the scenery around me, listen to the birds and have a chat with the people coming my way. Now and then I will probably go a small detour and I will enjoy many breaks instead of concentrating on a high performance and I really like this idea very much.


Hat jemand schon gute Vorsätze für das neue Jahr? Ich gestehe, ich habe dieses Jahr ausnahmsweise mal Keine. Dieses Jahr möchte ich lieber mal so erleben, als befände ich mich grade auf einem Spaziergang. Also folglich ein bißchen langsamer gehen als sonst. Keinem Ziel nachjagen, sondern mal gucken, wie die Dinge hier eigentlich so sind und was sich eigentlich rechts und links am Wegesrand so befindet.

Ich bin sicher, es gibt hier durchaus auch Neues, sicher auch viel Altes, selten Beachtetes, viel Unbekanntes und viel Schönes zu entdecken. Unterwegs werde ich die Landschaft betrachten, den Vögeln lauschen, und mich mit den Leuten unterhalten, die ich beim Spazieren gehen treffe. Ich werde auch mal Umwege machen, wenn mir grade danach zu Mute ist, ebenso wie reichlich Pausen, anstatt mich auf Leistung und Performance zu konzentrieren und ich denke, das könnte echt gut werden.
 









Stefanie
~*~



Kommentare:

  1. I LOVE your photos, they are art in themselves! I don't make resolutions really.

    AntwortenLöschen
  2. those are great photos :D very magical looking

    not making any resolutions this year, too much already to do lol

    AntwortenLöschen
  3. Wunderbare Fotos!
    Schönes Neues Jahr liebe Stefanie!

    AntwortenLöschen
  4. Lovely photos ... it looks very cold!!

    AntwortenLöschen
  5. beautiful ! I love the soft colors of winter in your photos. My favorites are the forest and the bridge :)

    Glad you found my main blog. It was nice to see you there.

    AntwortenLöschen
  6. Wunderbare Bilder! Und viel Spaß auf deinem Spaziergang durchs Jahr, das hört sich wirklich gut an!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen
  7. What a beautiful post and lovely photographs. Thank you for sharing your walk.

    AntwortenLöschen
  8. I really love your idea of a slower and more noticing year, it sounds just right.
    Your wintry photos are just beautiful.

    AntwortenLöschen
  9. I really love your idea of a slower and more noticing year, it sounds just right.
    Your wintry photos are just beautiful.

    AntwortenLöschen
  10. The sparkly winter photos are all so beautiful!! Love them

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...