Sonntag, 26. Februar 2017

A bougainvillea sketch


"Schöne Erinnerungen verursachen manchmal ganz schön Heimweh.", sagt ein Zitat von Ernst Ferstl und mir ist auch grade sehr danach zu mute, nachdem ich letzte Woche anlässlich der Beerdigung meiner Tante einige Tage in meiner Heimatstadt verbracht habe. Da tauchten doch auf einmal an jeder Ecke die allerschönsten Erinnerungen auf und kaum hatte ich mich danach umgedreht, musste ich auch schon wieder weg und jetzt kann ich sehen, wie ich mit der Sehnsucht nach früher fertig werde ... 
Das Wesen der Sehnsucht zeigt sich für mich in der Bougainvillea. Hier in Bayern sucht man nämlich vergeblich danach. Sie wächst nur sehr weit weg, im warmen Süden und ihr Anblick verursacht auch manchmal eine Art von Heimweh, Heimweh nach etwas, das es hier nicht gibt.



"Fond memories sometimes generate intense nostalgia.", says a quote from Ernst Ferstl and this is how I feel at the moment, since I visited my home town last week to attend the funeral of my lovely aunt. There were the most beautiful memories popping up around every corner in my home town and as soon as I turned round for a closer look I had to leave again and now I can see how to deal with the longing for the past. 
For me one of the attributes of longing is similar to a bougainvillea as you will not find this beautiful plant here in Bavaria but far, far away in the South. Seeing a bougainvillea also generates some kind of nostalgia and a longing for something you can't find nearby.





See you at the Sunday Sketches


Stefanie
~*~




Kommentare:

  1. It really is fascinating how an image, or even a sound or smell, can bring back wondrous memories and feelings. I love bougainvilleas to, because my grandmother had a huge bush of them in her homes courtyard. Blessings!

    AntwortenLöschen
  2. So sorry for your loss. The bougainvilla painting is lovely and is a wonderful memory of your trip south!

    AntwortenLöschen
  3. Wunderschön, ich liebe Bougainvillea - in mir weckt es auch die schönsten Erinnerungen an vergangene Rhodos Urlaube♥♥♥ frühere Zeiten!
    Toll gezeichent und coloriert hast Du sie!
    Ist es nicht schön dass wir Dinge mit unseren Bildern und Projekt verarbeiten können...das hilft uns !
    Sei lieb gegrüßt von Susi

    AntwortenLöschen
  4. It's been a while since I've seen that flowering bush. You've illustrated the beauty and vibrant color so well!

    AntwortenLöschen
  5. It's hard to lose a loved one.
    And it becomes a time for nostalgia.
    Hope you're finding your way.
    I love how you've poured out your memories into these flowers.

    AntwortenLöschen
  6. I am sorry for your loss. The flowers you painted are very beautiful to see.

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous flowers! Thank goodness for those beautiful nostalgic memories! They seemed very inspiring for you! So sorry for you loss.

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  8. I've never seen one outside of a botanical gardens, possibly too cold for here

    that is a very pretty piece of work :)

    AntwortenLöschen
  9. I love the quote by Ernst Ferstl. Sometimes I see something that reminds me of some exquisite moment in the past and I am filled with nostalgia. I like your comparison to a bougainvillea.

    AntwortenLöschen
  10. So sorry for your loss and glad that you created this beautiful illustration of loving memories ~ thanks,

    Wishing you a healing week ~ ^_^

    AntwortenLöschen
  11. Totally beautiful painting of the Bougainvillia! Very touching, I love it when a plant or a song or a smell brings back memories, even sad ones.

    AntwortenLöschen
  12. beautiful flowers. you always have such nice layouts for your design.

    AntwortenLöschen
  13. Lovely flowers. That quote is so very true. It's sad that your aunt passed, but having wonderful memories of her is priceless.

    AntwortenLöschen
  14. Wunderschön ist deine Bougainvillea!
    Es tut mir leid das dich das Heimweh quält. Hoffentlich kann dich der kommende Frühling aufmuntern.
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen
  15. Absolutely beautiful. I LOVE the colour you chose for these flowers and I quite enjoyed your process photos. Hope you're having a lovely week! :)

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...