Sonntag, 19. März 2017

In the jungle, the mighty jungle ...


Do you remember this song? - Well, I recently heard it in the radio and couldn't get it out of my head so I used this inspiriation for a mixed media attempt and had really fun doing this. It's my contribution to the Sunday Sketches this week.

By the way it's the 7th birthday of the Sunday Sketches today and I am really really pleased to be part of this wonderful co-op and want to say thank you very much to Alexandra and to all of you who participate as it is always a source of great enrichment in my life!


Erinnert sich jemand an dieses coole Lied? Ich habe es neulich im Radio gehört und es seitdem nicht mehr aus dem Kopf gekriegt. So wurde es zu einer amüsanten Inspiritation mal wieder einen Mixed Media Versuch zu starten und es hat viel Spass gemacht. Mein Beitrag zu den Sunday Sketches diese Woche.

Ach und übrigens, die Sunday Sketches feiern heute ihren 7. Geburtstag und es freut mich echt ungemein, Teil dieser wunderbaren Gemeinschaft zu sein. Herzlichen Glückwunsch und meinen allerherzlichsten Dank an Alexandra und an alle, die ebenso wie ich regelmäßig daran teilnehmen. Es ist eine große Bereicherung in meinem Leben!
 










Stefanie
~*~





Kommentare:

  1. Wow! You really captured what I imagine to be the exotic feel of a jungle, and that Lion is very handsome. Blessings, my friend!

    AntwortenLöschen
  2. Your lion design is wonderful. What a handsome devil he is. I love that song but you are right it is hard to get out of your head!
    #sundaysketches

    AntwortenLöschen
  3. Oh so wonderfully illustrated and love the Lion and song theme 'Lion Sleeps Tonight' ~ thanks,

    Happy Week Ahead ~ ^_^

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful inspired jungle pages! I can't believe it's been 7 years!

    AntwortenLöschen
  5. Love the white flowers against the colored background, they really pop!

    AntwortenLöschen
  6. This is wonderful, so lush and vibrant.

    AntwortenLöschen
  7. So amazing and inspiring! Green reminds me of our approaching Spring. Thanks for showing the progress from the beginning to end!

    AntwortenLöschen
  8. use to play the song in band class :)

    great pages for the song, lots of wonderful colours and great textures :)

    AntwortenLöschen
  9. A-weema-weh, a-weema-weh, a-weema-weh, a-weema-weh! We sang that song in high school chorus. Your drawing is awesome.

    AntwortenLöschen
  10. your Lion seem very friendly :) Love it!

    AntwortenLöschen
  11. What beautiful work, Stefanie. I LOVE your lion and the feel of your jungle. A great transformation of your book! :)

    AntwortenLöschen
  12. absolutely beautiful interpretation! now I have that song in my head!!

    AntwortenLöschen
  13. I remember the song very well. It brings back fun childhood memories. You captured it very well in your mixed media piece.

    AntwortenLöschen
  14. Oh I love the lion and that song so gets stuck in my head too. How wonderful for you to have used it for inspiration.

    AntwortenLöschen
  15. Da hab ich auch noch nix geschrieben!! Dabei habe ich gleich wie ich das Bild gesehen habe gedacht, hey cool mein Sternzeichen! Toll ist er der Löwe und die Kreise an der Seite und der Hintergrund, einfach Hammer! Ich bin ganz verliebt in dieses Bild!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...