Samstag, 29. Juli 2017

Flower inspiration from the supermarket


Last week when I went to the supermarket as usual after work I was suddenly captivated at the sight of the flowers in the entrance. So I couldn't resist taking some pictures and tried to sketch them later at home. It's always such an enriching and nice experience to see how you can get inspired by the simple everday life happenings.

It's my contribution to PPF this week and I am curious to see what else I will find there.


 

Vergangene Woche, als ich wie immer nach der Arbeit meinen Weg in den Supermarkt machte, hielt mich der Anblick der Blumen vor dem Eingang auf und ich konnte nicht widerstehen ein paar Fotos zu machen. Später habe ich zu Hause probiert die Blümis nach den Fotos zu zeichnen und ich muss sagen, es ist echt eine sehr bereichernde und schöne Erfahrung zu sehen, was für eine Inspiration bisweilen von so ganz simplen Alltagsdingen ausgeht.

Mein PPF Beitrag für diese Woche und ich bin schon gespannt, was es dort zu sehen gibt.





Stefanie
~*~
 
 
 



Kommentare:

  1. What a wonderful idea! Your drawings are fantastic and the paintings doubly so! I love your style.

    AntwortenLöschen
  2. Great sketching. I can picture them as they were in the store entrance just looking at your watercolor drawing.

    AntwortenLöschen
  3. Just beautiful stefanie....I too adore flowers....my hope is to grow some beauties so I don't have to buy them all the time. Such neat, perfect little beauties..xx

    AntwortenLöschen
  4. that is so pretty :) nice,bright and happy looking :)

    AntwortenLöschen
  5. Boah! Die sehen ja toll aus, schöner als die Originale! Herrlich!
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen
  6. Stunning work... I feel that way about flowers too!! They just fill the soul with beauty! Love this piece so much!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  7. That's great and very skilful how you have extracted the line detail from the actual flowers. I love how you have painted all the flowers together in a bunch.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...